کاهش قیمت مرغ را در اخبار نمیروزی امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۸- ۱۵:۵۹

افتتاح طرح‌های آبرسانی به روستا‌های سه استان تهران، گلستان و ایلام

وزیر نیرو در این مراسم با اشاره به اجرایی شدن ۱۵۴ طرح آبرسانی در کشور، از جذب ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو منابع ارزی و ۵۹ هزار میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های آب و برق خبر داد.


چرخ منو بلوک و سامانه ترمز پنوماتیک واگن‌های باری رونمایی شد

در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن برگزار شد، همچنین نخستین قرارداد‌های تجاری در زمینه تولید چرخ منو بلوک و سیستم ترمز پنوماتیک منعقد شد.
 
همچنین سامانه "جامع رونق و جهش تولید صنعت ریلی" با هدف حمایت از تولیدات صنعت ریلی ساخت داخل و کاهش وابستگی به خارج، رونمایی شد.

نوسازی حمل و نقل عمومی دستور کار امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

در این جلسه، پیشنهاد وزارت کشور درباره راهکار‌های نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی بررسی و مقرر شد، با تامین قطعات ناوگان حمل و نقل، هم عمر مفید اتوبوس‌ها افزایش یابدو هم برای نوسازی و همچنین تامین اتوبوس‌های جدید این ناوگان اقدام شود.

راهکار‌های تامین منابع مالی نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی نیز بررسی و تصمیم‌های لازم گرفته شد.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور با توجه به اوضاع کرونایی و تمهیدات در نظر گرفته شده درخصوص تامین قطعات مورد نیاز خودرو‌های عموم گفت: خوشبختانه پس از ۹ ماه، اقتصاد کشور مجددا در آستانه ثبات و رشد قرار گرفته است.

دیدار وزیر خارجه سوریه با رییس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی 

آقای روحانی در دیدار با فیصل مقداد، مقابله با اشغالگران صهیونیست و تروریسم را، هدف مشترک دو ملتِ ایران و سوریه دانست و گفت: بی تردید، تا پایانِ راه و نابودی تروریست‌ها، باید به مقاومت و ایستادگی ادامه داد.

رییس جمهور با اشاره به اقدام رئیس جمهور امریکا برای انضمام بخشی از خاک سوریه به دشمن صهیونیستی گفت: باید تا آزادی سرزمین‌های اشغالی از جمله جولان، با اشغالگران صهیونیستی مقابله کرد.

آقای شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی نیز در دیدار وزیر خارجه جدید سوریه با بیان اینکه آمریکا با حضور در سوریه، به دنبال غارت نفت سوریه، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش هسته‌های تروریستیِ داعش در منطقه است، افزود: باید به حضور شرارت آمیز آمریکا در منطقه پایان داد.

آقای شمخانی با اشاره به ذات تجاوزگر و تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: جهان، بدون رژیم صهیونیستی، امن‌تر خواهد شد و دولتمردانی که با حقارت، مشغول عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی و کمک به اجرای نقشه‌های امریکا در منطقه هستند، فرجامی بهتر از قذافی و عمرالبشیر نخواهند داشت.

فیصل مقداد نیز در این دیدارها، از حمایت‌های ایران از سوریه در برابر تروریسم و تهدیدات رژیم صهیونیستی و جانفشانی فداکارانی، چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، قدردانی کرد.

حمایت از تولید در وضع کرونایی/ رفع محدویت ناشی از چک برگشتی بنگاه‌های اقتصادی

با اجرای محدودیت‌های کرونایی، رنگ بسیاری از شهر‌ها از قرمز به نارنجی تغییر کرده و با افزایش آزمایش تشخیص کرونا، روند ابتلای بیماران هم، در حال کاهش است، اما تراکم و ترافیکی که در خیابان‌ها دیده می‌شود ممکن است اوضاع را برگرداند.

ترافیک در شهر‌های نارنجی از جمله تهران حتی گاهی به بعد از ساعتِ ۹ شب هم کشیده می‌شود که البته خودرو‌های متخلف، ۲۰۰ هزارتومان جریمه می‌شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم گفته سامانه رصد هوشمند بیماران کرونایی فعال شده است و نقض قرنطینه، ثبت می‌شود.

بگفته آقای رئیسی، در نخستین روزِ هفته، برای ۲۵ هزار ناقض قرنطینه، پیامکِ هشدار فرستاده شده است و هر کس قرنطینه را بشکند ۲۰۰ هزار تومان جریمه باید پرداخت کند.

۱۱۲ شرکت هواپیمایی، قطار و تاکسی و تاکسی اینترنتی هم برای اطلاع از وضع مبتلایان به کرونا به سامانه وزارت بهداشت متصل شده‌اند و تا پایان هفته، ادارات دولتی نیز به این سامانه، متصل خواهند شد.
 

وام ۱۴ هزار میلیاردی برای حمایت از بنگاه‌ها و حفظ مشاغل

علی ربیعی با بیان اینکه جامعهِ هدفِ افراد آسیب دیده از کرونا؛ بیش از ۳۴ میلیون نفر خواهند بود، افزود برنامه کمک معیشتی نیز که برای ۴ ماه پیش بینی شده است از این ماه پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین، اقدام ایران برای نصب ۵۰۰ سانتیفیوژ نسل جدید در نطنز را، در چارچوب گام‌های ۵ گانهِ کاهشِ تعهدات برجامی دانست و گفت: این موضوع به آژانس بین المللی انرژی اتمی هم گزارش شده است.

 

قیمت مرغ بزودی کاهش پیدا می‌کند

آقای رزم حسینی در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به اعلام منع صادرات تخم مرغ توسط وزیر جهاد کشاورزی هم افزود: این موضوع به ثبات قیمت در بازار کمک می‌کند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم در این نشست با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: در استان تهران هر روز ۱۲۰۰ تن گوشتِ مرغ نیاز است، اما ارقام میادین میوه و تره بار، توزیع کمتر از این میزان را نشان می‌دهد.

در جلسه امروز با اشاره به افزایش خودسرانه قیمت لبنیات مقرر شد با دعوت از مسئولان انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، به آن‌ها تذکر جدی داده شود ضمن اینکه بدون هماهنگی با سازمان حمایت، هیچکس حق افزایش قیمت لبنیات را نخواهد داشت.

 

رئیس کل بانک مرکزی: عده‌ای کالا‌های خود را به امید گران شدنِ ارز در گمرک نگه داشته اند

آقای همتی گفت بیش از یک میلیارد دلار تاییدیهِ ارز داده شده، ولی ترخیص کالایی صورت نگرفته است. وی با بیان اینکه میانگین نرخ ارز به سمت کاهش تدریجی در حرکت است افزود هنوز تصمیمی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته نشده است.

وی افزایش قیمت‌ها را ناشی از اوضاع کرونایی و کاهشِ موقتی تولید، قیمت ارز و رشد تقاضا عنوان کرد و افزود بخشی از تورم به علت نقدینگیِ متراکم شدهِ سال‌های گذشته است.

بارش و ماندگاری هوای سرد

بنا بر پیش بینی هواشناسی، تا اواخر هفته در شرق و جنوب شرق ۵ تا ۱۰ درجه هوا سردتر می‌شود و دمای ۱۳ مرکز استان کشور هم به زیر صفر درجه خواهد رسید.

بامداد امروز، شهر اردبیل با دمای ۱۵ درجه زیر صفر، سردترین مرکز استان بود. بنا بر اعلام هواشناسی، بارش‌ها در کشور کماکان ادامه دارد و پنجشنبه در تهران برف خواهد بارید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز هم پیگیر مشکلات ناشی از آبگرفتگی بارندگی‌های اخیر در خوزستان بود. رئیس اداره آبفا بندر امام هم به دادسرا احضار شد و بعد از تفهیم اتهام‌های واردشده بازداشت و با قید وثیقه امروز آزاد شد. ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده تاسیسات آب و فاضلاب علت این بازداشت اعلام شده است.

فوت ۳۲۳ بیمار کرونایی تا امروز 

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد ۳۲۳ نفر از بیماران کرونایی از ظهر دیروز تا امروز فوت کردند. **در همین مدت ۱۱ هزار و ۲۳ بیمار جدید کرونایی هم در کشور بر اساس معیار‌های تشخیصی قطعی شناسایی شدند و ۵ هزار و ۷۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضع شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 

بلایی که قاچاق بر سر صنعت نساجی آورده

چرا پرده‌های خارجی بر پنجره خانه ایرانی‌ها آویزان می‌شود، اما کارخانه‌های پرده بافی داخلی خاک می‌خورد؟  

اگرچه هر از گاهی خبر‌های خوبی از مبارزه با قاچاق کالا در گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد، اما هنوز منفذ‌های زیادی برای قاچاقچیان سودجو وجود دارد.

هنوز بسیاری از بخش‌های اقتصاد، تحت تاثیر قاچاق است و کارخانه‌های زیادی به خاطر این پدیده شوم اقتصادی، آسیب می‌بینند. صنعت نساجی ازجمله بخش‌هایی است که بیشترین صدمه را از قاچاق خورده است، این درحالیست که ظرفیت‌های منحصر به فردی در کشور در این صنعت اشتغالزا وجود دارد. پرده بافی یکی از رشت‌های مهم نساجی کشور است.

وام یک میلیون تومانی؛ تا پس فردا

تا پس فردا، وام یک میلیون تومانی مرحله دوم به حساب بیش از ۱،۶ میلیون نفر دیگر از سرپرستان خانوار واریز میشود. بگفته معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، بیش از ۴،۵ میلیون نفر از سرپرستان خانوار، این وام را دریافت کرده اند که تا پایان هفته نیز، به حساب بقیه متقاضیان واریز می‌شود.

تائید حکم روح الله زم در دیوانعالی کشور 

دادگاه انقلاب، روح الله زم را به اتهام ارتباط با سازمان‌های جاسوسی بیگانه، اقدام علیه امنیت ملی و افساد فی الارض، به اعدام محکوم کرده بود.  

سخنگوی قوه قضائیه، ​ مبارزه با مفاسد اقتصادی را هم همچنان اولویت نخست دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: در یکی از استان‌های شمال غرب کشور به پرونده‌ای در مورد رشوه‌های سنگین برخی کارمندان گمرک رسیدگی شد که برای ۱۰ نفر، حکم سنگین صادر شد.

آقای اسماعیلی همچنین از صدور حکم قطعی غلامرضا حیدرآبادی، مدیر عامل سابق بانک سرمایه خبر داد.

سخنگوی دستگاه قضا با اعلام ادامه رسیدگی به پرونده هفت تپه نیز، ​ گفت:​ در ۴ ماه اخیر، ۶ شرکت آب وخاک پارس، سیلوی سنقر، تراورس البرز، فولاد میبد، کشت و صنعت مغان و تولید نیرو برق شاهرود با حکم هیات داوری و دادگاه ویژه به دولت بازگشته اند که ارزش آن‌ها بر اساس برآورد اولیه سازمان خصوصی سازی، حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

آقای اسماعیلی، از پیگیری ترور شهید فخری‌زاده در دو عرصه داخلی و خارجی هم خبر داد و گفت:​ علاوه بر سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، در شعبه امور بین الملل دادسرای تهران هم، پرونده تشکیل شده است.
 

بزرگداشت دانشمند هسته‌ای و عرصه دفاعی کشور، ​ شهید دکتر محسن فخری زاده

با حضور شماری از فرماندهان سپاه و ارتش و خانواده شهید در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. فرمانده کل سپاه، ضمن تاکید بر ادامه راه شهید فخری زاده، انتقام خون او را از عوامل و آمران این ترور ناجوانمردانه، قطعی دانست.

 

بازدید سرزده فرمانده ارتش از هوانیروز

امیر سرلشکر موسوی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هوانیروز، با اشاره به اقدامات مطلوب این نیرو در زمینه نهضت قطعه سازی، بهینه سازی و خودکفایی، خودکفایی هوانیروز در حوزه تربیت و آموزش خلبانان را با اهمیت دانست.
 

ایران و افغانستان با خط آهن بهم وصل می‌شوند

خط آهن خواف- هرات که در آستانه بهره برداری قرار گرفته است جابجایی بار و مسافر بین دو کشور همسایه را آسان خواهد کرد.


معارفه حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید

معارفه حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید با حضور رئیس دفتر رهبرمعظم انقلاب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی در این مراسم، موقعیت خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را فرصتی دانست که همه باید شکرگزار آن باشند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین از زحمات مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری هم در این مراسم ابراز امیدواری کرد مجاهدی امین برای مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشد.


شمار مبتلایان به کرونا درجهان از ۶۸ میلیون نفر گذشت

شمار فوتی‌ها هم رقم یک میلیون و ۵۵۱ هزار نفر را رد کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته هم بیش از ۵۳۰ هزار نفر کرونا گرفتند و بیش از هشت هزار تن فوت کردند. سازمان بهداشت جهانی گزارش داده در یک هفته گذشته یک سوم شمار مبتلایان جهان در کشور امریکا ثبت شده.

این سازمان از آمار بالای کرونا در امریکا ابراز نگرانی کرده است. در ۲۴ ساعت گذشته هم کمی بیش از یک سوم مبتلایان جهان با رقم حدود ۲۰۰ هزار نفری در امریکا ثبت شد و ۱۵۰۸ نفر هم فوت کردند.

در اروپا دومین منطقه شیوع کرونا در جهان در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۵۵ هزار ابتلای جدید ثبت شده، تعداد فوتی‌ها هم حدود چهار هزارنفر بوده.

در این قاره، ترکیه بیش از ۳۲ هزار ابتلا و روسیه بیش از ۲۸ هزار ابتلا ثبت کردند.

سوئد و دانمارک اعلام کردند محدودیت‌های جدیدی را از روز‌های آینده به اجرا می‌گذارند.

صدراعظم آلمان هم گفته تدابیر فعلی قرنطینه در کشور برای عبور امن از فصل زمستان کافی نیستند.


فعالان ضد جنگ در ایتالیا، به فروشِ سلاح بویژه بمب به عربستان سعودی اعتراض کردند

آن‌ها می‌گفتند: سال هاست که عربستان سعودی با بمب‌های ساخت ایتالیا مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد و دولتِ ایتالیا همدستِ قتل عام و نسل کشیِ یمنی هاست.

همزمان کارکنان سازمان هواپیمایی یمن، در اعتراض به سکوت مجامع بین المللی درقبال اقدام متجاوزان در به تعطیلی کشانده شدن فرودگاه صنعا، تجمع برگزار کردند.
 

خاکسپاری پیکر نماینده اسبق مردم تهران

پیکر مرحوم علی اصغر زارعی نماینده اسبق مردم تهران در دوره هشتم و نهم مجلس، در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. این مراسم با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و با حضور خانواده و شماری از همرزمان آن مرحوم و جمعی از مسئولان برگزار شد.


افتتاح ۴۶ پروژه آموزشی، ورزشی و توانبخشیِ آموزش و پرورش استثنایی

سخنگوی دولت در آیین افتتاح و کلنگ زنی ۴۶ پروژه آموزشی، ورزشی و توانبخشیِ آموزش و پرورش استثنایی، که همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، افزود: رقم خوبی برای اجرای قانون حمایت از معلولان در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

به مناسبت روز جهانی معلولین مراسم اهدای مسکن معلولان در نقاط مختلف برگزار شد. همچنین هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

برداشت مرکبات در شهر کویری طبس هم آغاز شد

به دلیل آب و هوای مناسب شهرستان طبس و پرورش مرکبات درسایه نخل‌ها، محصول تولیدی، کیفیت مطلوبی دارد.

نجات خرس قهوه‌ای مادر و ۲ بچه اش

با تلاش محیط بانان و امدادگران، یک قلاده خرس قهوه‌ای مادر و ۲ بچه اش که در استخر ** زمین‌های کشاورزان در منطقه بیستون کرمانشاه گرفتار شده بودند نجات یافتند و به طبیعت بازگشتند.

خرس قهوه‌ای، بزرگ جثه‌ترین گوشتخوار ایران و گونه «در معرض تهدید» در جهان است که دامنه کوه‌های زاگرس شرقی، زیستگاه اصلی آن در ایران است.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha