هفته ی پنجم لیگ برتر فوتبال را در بخش خبر ورزشی امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۸- ۱۳:۵۲
  • پیگیری هفته‌ی پنجم لیگ برتر فوتبال

هفته‌ی پنجم لیگ برتر فوتبال با شکست تیم صدرنشینِ گل گهر و تساوی فولاد و تراکتور؛ استقلال و صنعت نفت پیگیری شد.

"لیگ قهرمانان فوتبال اروپا"

  • رقابت حساس تیم‌ها برای صعود در شب تقابل مسی و رونالدو در نیوکمپ


در آغاز هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، از گروه پنجم، چلسی با کراسنودار و رن با سویا به مصاف هم میرن. ازاین گروه صعود تیم‌های چلسی و سویا قطعی شده است.

از گروه ششم، یاران سردار آزمون در زنیت با دورتموند و لاتسیو باکلوب بروژ دیدار می‌کنند؛ در این گروه، تیم‌های دورتموند، لاتسیو وکلوب بروژ از بخت صعود برخوردارند.

در گروه هفتم و در مهمترین دیدار، تیم‌های از پیش صعودکرده بارسلونا و یوونتوس مقابل هم قرار می‌گیرند. رویارویی دوباره مسی و رونالدو از مهمترین نکات این دیدار است.

در دیگر بازی گروه هفت دیناموکیف میزبان فرانس‌واروش مجارستانِ و در گروه هشتم که رقابت نزدیک و حساسی میان تیم هاست، پاری سن ژرمن با باشاک شهیر و لایپزیک با منچستریونایتد رو در هم قرار می‌گیرند.

تیم‌های پاری سن ژرمن، لایپزیک و منچستریونایتد هر سه با ۹ امتیاز از بخت صعود برخوردارند.

  • ۵۵ تیم اروپایی حریفانشون رو برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شناختند

 
در مراسم قرعه‌کشی دور گروهی راه‌یابی به جام جهانی در قاره اروپا که دیشب به میزبانی زوریخ سوئیس برگزار شد، ۵۵ تیم در ۱۰ گروه قرار گرفتند.

از میان نامداران، تیم‌های ملی فوتبال پرتغال با صربستان در گروه یک، اسپانیا با سوئد در گروه دو / ایتالیا با سوئیس در گروه سه / فرانسه با اوکراین در گروه چهار / بلژیک با ولز در گروه پنج / دانمارک با اتریش در گروه شش / هلند با ترکیه در گروه هفت / کرواسی با اسلواکی در گروه هشت / انگلیس با لهستان در گروه نه و آلمان، رومانی و ایسلند هم در گروه دهم، همگروه شدند.

تیم‌های صدرنشین هر گروه مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند و تیم‌های دوم نیز راهی پلی آف خواهند شد.

فرانسه قهرمان دور قبل جام جهانی در گروه چهار با تیم‌های اوکراین، فنلاند، بوسنی و قزاقستان همگروه شد.
 
  • تصمیمات کمیته بین المللی المپیک برای بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک پس از برگزاری جلسه هیئت اجرایی مهمترین تغییرات این بازی‌ها را اعلام کرد که حضور زنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۴۸ و ۸ دهم درصد خواهد بود.

موج سواری، ورزش‌های صعودی، اسکیت و حرکات موزون به عنوان رشته‌های جدید به المپیک پاریس اضافه شدند.

به دلیل دوپینگ زیاد در وزنه برداری؛ این رشته بیشترین کاهش سهمیه را داشته که ۴ وزن در دو بخش مردان و زنان از وزنه برداری حذف شد و همچنان  این رشته برای حضور در المپیک پاریس باید زیر نظر کمیته بین المللی المپیک باشد.

در رشته بوکس هم که بعد از وزنه برداری بیشترین کاهش سهمیه را داشته، بجای هشت وزن مردان و ۵ وزن زنان، در المپیک پاریس ۷ وزن مردان و شش وزن زنان برگزار خواهد شد.

کاراته هم که نخستین حضور خود را در المپیک توکیو تجربه خواهد کرد در المپیک پاریس جایی ندارد. با توجه به شیوع کرونا و برگزاری المپیک ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ فاصله این بازی‌ها تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ۳ سال کاهش یافته است.

  • مرحله دوم اردوی تیم ملی کاراته در جزیره کیش آغاز شد


در این اردو ملی پوشان المپیکی و کاراته کا‌هایی که باید در رقابت‌های گزیشی به میدان بروند، خودشان را آماده می‌کنند.
 
  • اردوی تیم ملی کانو کانادایی کشورمون به میزبانی بابلسر  


اولین دوره اردوی تیم ملی کانو کانادایی کشورمون به میزبانی بابلسر در حال برگزاریست. ملی پوشان برای حضور در انتخابی المپیک آماده می‌شوند.

  • لیگ برتر بسکتبال امروز با برگزاری دو بازی معوقه از گروه ب پیگیری می‌شود


در دیدار‌های امروز؛ از ساعت ۱۵ تیم‌های نیروی زمینی - مهرام تهران و از ساعت ۱۸ شهرداری بندرعباس -کوچین آمل برابر هم قرار می‌گیرند.

در جدول گروه ب تیم‌های شیمیدُر و ذوب آهن اول و دوم هستند. دیروز از گروه یک شهرداری گرگان ۹۸ - ۶۸ برابر خانه‌ی بسکتبال خوزستان به برتری رسید. این مسابقات به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

  • ملی پوشان تیم تکواندو بانوان از صبح امروز به اردو رفتند


قبل از شروع اردو اعضای تیم ملی بانوان آزمایش کرونا دادن که با منفی شدن آزمایش تکواندو کاران دور جدید تمرینات از صبح امروز در محل مرکز جهانی تکواندو آغاز شد.

مهلا مؤمن زاده، غزل سلطانی، ناهید کیانی، تینا مَدانلو، طیبه پارسا و زهرا شجاعی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی هستند.

  • نماینده کشورمان در مسابقات آنلاین قهرمانی پومسه جهان از کسب مدال بازماندند


در این مسابقات شرکت کنندگان در رده‌های سنی مختلف، تصاویر اجرای فرم خود را به دانمارک ارسال می‌کنند.

در رده سنی (۴۱ تا ۵۰) سال نرجس شریفی که به مرحله پایانی صعود کرده بود از کسب مدال بازماند. در این رده نماینده کر‌ه‌جنوبی قهرمان شد. این مسابقات با حضور نمایندگان ۷۹ کشور تا ۲۵ آذر ادامه دارد.

  • دونده تاکستانی بدون مربی تمرین می‌کند

زهرا پاریاد، دونده تاکستانی، با دست خالی و بدون مربی، به دنبال کسب نشان طلای لیگ دوومیدانی و شکست رکورد ملی است و این روز‌ها، به تنهایی تمرین می‌کند.

  • زمان و مکان یک بازی معوقه لیگ برتر بسکتبال بانوان اعلام شد


در این بازی که از هفته نخست گروه الف باقی مونده، تیم گروه بهمن قهرمان فصل قبل فردا از ساعت ۱۱ در سالن بسکتبال آزادی به مصاف سینام مشهد می‌رود.

این دیدار به علت مثبت شدن آزمایش کرونای چند بازیکن سینام به تعویق افتاد. تیم‌های نامی نو، مهرام، پاز، نارسینا، و گاز دیگر تیم‌های گروه الف را تشکیل می‌دهند.

  • پرسپولیس در رده چهارم آسیا

در تازه‌ترین رده بندی برترین تیم‌های فوتبال باشگاهی، در بین تیم‌های ایرانی پرسپولیس با قرار گرفتن در رده چهارم آسیا و ۸۶ جهان بهترین جایگاه را دارد.

  • قرعه کشی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شرق آسیا

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در منطقه شرق آسیا صبح امروز در قطر برگزار شد و بیجینگ گوان چین با اولسان هیوندای کره و ویسل کوبه ژاپن با سوون سامسونگ کره پنجشنبه برای صعود به نیمه نهایی برابر هم صف آرایی می‌کنند.

 

بیشتر بدانید:

آرشیو کل اخبار ورزشی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha