اخبار «قیمت تخم مرغ، از کارخانه تا خانه» را در خبر ۲۰:۳۰ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷- ۲۰:۳۰
 
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ تولید یا خرید واکسن کرونا؛ اولویت سلامت مردم

رئیس جمهور در جلسه عصر امروز روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا؛ بر رعایت و توجه به استانداردهای جهانی در تولید یا خرید واکسن کرونا تاکید کرد.
 
وزیر بهداشت هم میگه در کنار تولید واکسن کرونا؛ به دنبال خریدش هم هستیم؛ اما اجازه نمیدیم کشورهای دیگه واکسنشون رو روی ایرانی ها آزمایش کنن.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم برخی خبرها رو درباره افزایش تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در داخل کشور؛ رد کرده و گفته تا الان بیشتر از یک نفر مبتلا به این ویروس جهش یافته شناسایی نشده.
 
امروز دومین روزیه که بعد از چند ماه؛ و با همکاری ستودنی مردم و صاحبان کسب و کارها، آمار روزانه قربانیان بیماری کووید19؛ دو رقمی شده. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت؛ در 24 ساعت گذشته؛ 82 جانباخته و 6 هزار و 283 مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده. 
 

_ حدود هزار جانباخته کرونایی در یک روز

آماری عجیب و غریب که این روزها در کشورهای اروپایی با جولان کرونای انگلیسی داره عادی میشه. در آلمان بیش از هزار و صد نفر در یک روز با شیوع شدید این ویروس تاج دار جونشون رو از دست دادن.
 
این بیماری خطرناک در 24 ساعت، هزار و چهل و یک انگلیسی رو هم به کام مرگ کشوند. فرانسوی ها هم با وجود بستن مرزهاشون همچنان درگیر کرونای انگلیسین. 
 

_ غیرقابل مصرف اعلام شدن دهها واکسن آمریکایی

غیرقابل مصرف اعلام شدن دهها واکسن آمریکایی در منطقه بالتیک در شمال اروپا هم؛ مردم این منطقه رو نگران کرده. مقامات بهداشتی در فنلاند هم از عوارض نامطلوب تزریق واکسن آمریکایی فایزر خبر دادن.
 

_ متخلفان ارز 4200 تومنی سزاوار محاکمه

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت در واکنش به انتقادها درباره تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی گفت دولت عده ای رو مامور رسوندن بسته های معیشتی به مردم کرد که برخی شون در این مسیر کارشکنی کردند و باید محاکمه بشن اما این به این معنی نیست که تعلق ارز 4200 تومنی از پایه و اساس کار نادرستی بوده
 
آقای روحانی با تاکید بر اینکه شاکله اصلی بودجه نباید در مجلس دستخوش تغییر بشه گفت دولت از اصلاح و پیشنهادهایی که به نفع مردم باشه استقبال میکنه. رئیس جمهور از رسانه ای شدن مصوبات کمیسیون تلفیق پیش از تصویب اون در صحن مجلس و نهایی شدن اون در شورای نگهبان هم انتقاد کرد و گفت ممکنه چنین اخباری بر بازار تاثیر منفی بذاره.
 
آقای روحانی گریزی هم به بدعهدی آمریکایی ها زد و گفت اگر به تعهداتشون برگردند منتی سر ما نذاشتن و اگر عمل نکنن هم ما جلوشون سر فرود نمیاریم. 
 

_ ادامه بررسی لایحه بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق مجلس

اونطوری که سخنگوی کمیسیون گفته، جریمه های رانندگی در سال آینده 5 درصد افزایش پیدا میکنه؛ البته در صورت تصویب نهایی. آقای زارع همچنین از موظف شدن شرکت‌های بیمه‌ای به پرداخت 400 میلیارد تومن به دستگاههای مربوطه خبر داده تا برای کاهش تصادفات هزینه بشه؛ اونم از محل درآمدهای بیمه شخص ثالث.
 

_ ورود گوشی و تبلیت های گرونتر از 600 دلار هم با تعرفه 12 درصدی 

_ دفاع سخنگوی کمیسیون تلفیق از حذف ارز 4200 تومنی

_ قیمت تخم مرغ، از کارخانه تا خانه 

 

_ سفر نظارتی رئیس مجلس به بام ایران

آقای قالیباف در سومین سفر استانی که با هدف نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه نمایندگان صورت میگیره، به چهارمحال و بختیاری رفته تا از نزدیک در جریان مسائل این استان قرار بگیره. از جمله جاده ترانزیتی لردگان- ایذه که آقای قالیباف درباره اختصاص اعتبار به منظور چهارخطه کردن اون، قول مساعد داد.
 

_ سخنرانی زنده و مستقیم رهبر انقلاب در صبح جمعه

حضرت آیت الله خامنه ای در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، جمعه ساعت ۱۱ به صورت زنده و مستقیم از صداوسیما سخنرانی خواهند کرد. این سخنرانی از شبکه یک و شبکه خبر و رادیو ایران پخش خواهد شد. 
 

_ 2020 تاریخی ترین سال ورشکستگی اقتصاد آمریکا

آمار بالای مرگ و میر کرونایی در آمریکا علاوه بر نمایان کردن چهره بدون روتوش مقامات این کشور در اهمیت دادن به زندگی مردم کشورشون ؛ اقتصاد این کشور رو هم فلج کرده. بانک جهانی در جدیدترین گزارش خودش رشد مفنی 3.6 درصدی اقتصاد آمریکا رو در سال جدید بی سابقه ترین رشد منفی در 50 سال گذشته دونسته. این درحالیه که مستاجران کاخ سفید به اذعان خودشون همواره به دنبال سود کثیف در میدان وال استریت؛ به قیمت گرفتن زندگی مردم آمریکا بودن. 
 

_ گرامیداشت یاد شهدای هواپیمای اوکراینی

همزمان با نخستین سالگرد شهادت مسافران هواپیمای اوکراینی، محل شهادتشون با بالگردهای نیروی هوافضای سپاه گلباران شد.
 
سپاه همچنین در بیانیه ای با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا و تجلیل از صبر و نجابت خانواده های اونها تاکید کرده:​ این حادثه نتیجه ماجراجویی و جنایت تروریستی آمریکا بوده و قلب ملت ایران رو جریحه دار کرد.
 
در این بیانیه سپاه ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده های شهدا، بر جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث و انتقام خون این شهدای عزیز تاکید کرده. رئیس جمهور هم در نشست هیئت دولت، از پرداخت خسارت 150 هزار دلار به خانواده همه قربانیان ایرانی و غیرایرانی سانحه هواپیمای اوکراینی خبر داد. 
 

_ مرحله اصلی رزمایش بزرگ پهپادی ارتش 

از شلیک موشک های هوا به هوا و نقطه زن آذرخش و الماس از پهپادهای کرار و ابابیل تا پرواز بلند پهپادهای انتحاری آرش.  در این مرحله از رزمایش، اهداف هوایی، دریایی، سطحی و مواضع دشمن فرضی با پهپادهای پیشرفته تمام ایرانی با موفقیت منهدم شد. پهپادهای انتحاری برد بلند هم با طی مسافت 1400 کیلومتری از سواحل مکران، اهداف مورد نظر رو منهدم کردن.
 
 
 
بیشتر بدانید : 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha