پخش زنده
امروز: -
سخنگوی قوه قضائیه گفت: سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی با پیگیری اجرای تکالیف دستگاههای مسئول، اقدامات مؤثری در زمینه مقابله با آلودگی هوا انجام دادهاند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اصغر جهانگیر درباره اقدامات این قوه در زمینه کاهش آلودگی هوا گفت: در موضوع کاهش آلودگی هوا، سازمان بازرسی کل کشور و برای دستگاههای مختلف نیز تأمین شود تا انشاءالله موضوع آلودگی هوا به بهترین شکل حل و فصل شود. دادستانی فعالیتهای قابل توجهی انجام دادهاند.
وی افزود: علاوه بر پیگیریهای لازم، اقداماتی مانند نصب تجهیزات برای جلوگیری از آلودگی هوا در حوزههایی که با آلودگی سروکار دارند، از جمله کارخانهها، شرکتها و مجموعههای آلاینده، در دستور کار قرار گرفته و این واحدها موظف شدهاند از امکانات فیلتر و سایر الزامات ضروری برای جلوگیری از آلودگی هوا استفاده کنند و ملزم به اجرای این موارد شدهاند.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در کنار این موضوع، دستگاههایی که به وظایف خود عمل نکرده بودند نیز تحت تعقیب قرار گرفتهاند. در همین پنج سال گذشته، حداقل چند وزیر و معاون وزیر به دلیل ترک فعل در این حوزه برایشان پرونده تشکیل شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتهاند.
اصغر جهانگیر با اشاره به فرابخشی بودن موضوع آلودگی هوا تصریح کرد: دستگاه قضایی رصد لازم را انجام میدهد تا حقوق مردم تضییع نشود.