پخش زنده
امروز: -
دنیس راس، دیپلمات ارشد سابق آمریکا گفته است: ایران با حملات دو روز قبل، قواعد جنگ را بازنویسی کرد و این پیام را رساند که هر وقت بخواهد میتواند به اسرائیلیها واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز روز صد و دوم جنگ است و دنیا برای تروریستها، کودک کشها و البته وطن فروشها تنگتر از روزهای قبل از عملیات شب صدم شده است.
دنیای جدیدی که صهیونیست قبل از آخرین تجاوزشان به ضاحیه بیروت در بدترین کابوس هایشان هم نمیدیدندکه ایران بدون این که به خودش حملهای بشود به اسرائیلیها حمله کند.
دنیس راس، یک دیپلمات ارشد سابق آمریکاست که درباره این کابوس گفته، ایران با حملات دو روز قبل قواعد جنگ را بازنویسی کرد و این پیام را رساند که هر وقت بخواهد میتواند به اسرائیلیها واکنش نشان بدهد در دنیای جدید بعد از عملیات شب صدم عبور کشتیهای کودک کشهای صهیونیست از باب المندب هم ممنوع شده و برای رفتن و آمدن به شرق کره خاکی باید یک دور قمری کامل دور قاره آفریقا بزنند و این تازه اول نظم یمنی باب المندب است.
در دنیای جدید بعد از عملیات شب صدم، حمله به هر کدام از اجزای جبهه مقاومت به معنی حمله به بقیه اعضا است و پاسخ هر تجاوز احتمالی ممکن است از سمت هر کدام از اعضای جبهه مقاومت و در هر کدام از بخشهای جبهه دشمن داده شود.
بعد از عملیات شب صدم برای همه معلوم شد هیچ تضمینی برای هیچ توافقی بهتر از توان خودمان برای طراحی و اجرای پاسخهای متنوع غیر متقارن، غیرقابل پیش بینی و پشیمان کننده وجود ندارد.
پاسخهایی که بتواند محاسبات دشمن و قواعد زمین بازی دشمن را هم بهم بزند، بخشی از توان طراحی و اجرای پاسخهای پشیمان کننده به حفظ حاکمیت کامل ایران در تنگه هرمز برمی گردد. واقعیتی است که ترامپ خیلی بهتر از خیلیها درک کرده و در مصاحبه گفته میشود ایران را بمباران کرد ولی چیزی که مهم است این است که تنگه هرمز ماهها بسته خواهد ماند.
با این صحبتهای ترامپ به نظر میرسد حالا تنها امید دشمن برای تضعیف مقاومت بی نظیر ملت ایران تشدید جنگ تاب آوری علیه مردم ایران با تشدید فشارهای اقتصادی است البته در کنار آن در تشدید جنگ روانی و شناختی برای تغییر محاسبات مسئولان و اطرافیان شان هم کم نخواهد گذاشت تا بتواند چیزی را که در جنگ نتوانسته به دست بیاورد با مذاکره و همزمان جنگ اقتصادی و جنگ شناختی به دست بیاورد.
ریچارد نفیو معمار تحریمهای ایران در دوره اوباما چند هفته بعد از پایان دور اول عملیات نظامی جنگ صد و دو روزه در فارن افرز نوشته بود: بمباران ایران فایدهای ندارد، فشارها را زیاد کنید و منتظر بمانید تا ایران خودش خودش را شکست بدهد، در این منتظر ماندن به نظر میرسد آمریکاییها چشم امید زیادی به وطن فروشان دارند. وطن فروشانی که فاصله گرفتن از روزهای داغ جنگ باعث شده دوباره سر و کله شان پیدا بشود و کسانی که بعد از کودتای ۱۸ دی تلاش زیادی برای سفیدشویی آمریکا و رژیم صهیونیستی کردند، کسانی که بوی مشمئز کننده وطن فروشی از نامهها و بیانیهها و مصاحبهها و سرمقالههای وقیحانه شان درباره ایران و رهبر شهید انقلاب هنوز مشام مردم را آزار میدهد.
تئوریسینهای جماعت پشتیبان کودتا حالا دوباره آمدند وسط که برای آینده ایران نسخه بپیچند انگار نه انگار که خود اسرائیلیها و خود ترامپ به صراحت اعتراف کردند که برای کودتای ۱۸ دی چقدر پول خرج کردند و چقدر اسلحه فرستادند.
خلاصه که درست است که سلام بر همه الا وطن فروش و درست است که خداکند که بمیرم وطن فروش نباشم، ولی در کنار اینها باید به همدیگر یادآوری کنیم که وطن فروشی و همکاری با دشمن علاوه بر یک رذیلت اخلاقی یک جرم هم هست.
جرمی که باید خیلی زود به حساب آن رسیدگی شود. در کنار رسیدگی به قتل عام مدرسه میناب و نقض حقوق بشر در لامرد و باقی جنایتهای ترامپ و نتانیاهو نخست وزیر لهستانی الاصل رژیم صهیونیستی؛ راستی چه کسی الان باید به بچه صهیونیستهای جوان و نوجوان که در خاک اشغال شده فلسطین از پدر و مادر اشغالگر به دنیا آمدند یادآوری کند که خانه پدری شان یک جایی است در ورشو، در بوداپست، در برلین، در پاریس یا در لندن و باید برای برگشتن به آنجا برنامه ریزی کنند.