پخش زنده
امروز: -
برداشت صیفیجات در بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گراش با اشتغال ۹۰۰ نفر ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: سالانه در بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار صیفیجات پاییزه و تابستانه در مزارع این شهرستان کشت میشود که زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر و بهطور میانگین ۹۰۰ نفر را در زمان کشت و برداشت فراهم میکند.
حسن مرادی افزود: پیش بینی شده است که امسال بیش از ۵۰ هزار تن صیفی جات از جالیزهای گراش برداشت شود.
مرادی با اشاره به ظرفیت اقلیمی منحصربهفرد گراش گفت: اقلیم این منطقه به ما اجازه میدهد در طول سال همواره صیفیجات را به دو صورت کشت پاییزه و تابستانه کاشت کنیم.
او بیان کرد: محصولاتی که اکنون برداشت میشوند مربوط به کشتهای زیر پلاستیک و تونلی زمستان سال قبل است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش افزود: برداشت صیفیجات تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
مرادی اضافه کرد: ابتدا محصولات کشت زیر پلاستیک به صورت نوبرانه و سپس محصولات کشت در فضای آزاد به بازار عرضه میشوند.
او ادامه داد: عمده محصولات صیفی شهرستان گراش، هندوانه، گوجه، خیار سبز، بادمجان، طالبی، خربزه، خیار چمبر و شاه پسند است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: پس از پایان برداشت فعلی در اواسط تابستان، معمولاً گوجه و شاه پسند مجدد، به عنوان صیفیجات تابستانه کشت میشوند.