غبار روبی قبور مطهر شهدا در بوشهر
کارکنان دستگاههای اجرایی استان بوشهر با حضور در گلزار شهدای بوشهر ضمن غبارروبی قبور مطهر شهدا و تجدید میثاق با آنها، بر تداوم خدمترسانی صادقانه تاکید کردند.

بهگزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، به مناسبت هفته سلامت و در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت آیتالله رئیسی، رئیسجمهور شهید ایران، آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی استان بوشهر در گلزار شهدای بوشهر برگزار شد.
مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و قائممقام این دانشگاه در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار کرد: شهدا چراغ راه ما هستند و حضور در گلزار شهدا فرصتی ارزشمند برای تجدید میثاق و کسب روحیه جهت تداوم مسیر خدمت صادقانه به مردم است.
دکتر غلامرضا حاجیانی با اشاره به ایثارگریهای کادر درمان در عرصههای مختلف از جمله دفاع مقدس، دوران کرونا و همچنین در مقاطع اخیر، افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تمامی ادوار، همواره در خط مقدم خدمترسانی بوده و تقدیم شهدا و مجروحان در این مسیر، گواهی بر تعهد و ایثار همکاران ماست.
وی در خصوص برنامههای هفته سلامت با محوریت شعار «امنیت و سلامت»، عنوان کرد: اولویت اصلی ما در این هفته، آموزش همگانی و ارتقای آمادگی مردم در شرایط بحرانی است کمیتههای بحران دانشگاه بهطور مستمر در حال برنامهریزی و آموزش هستند تا در صورت بروز هرگونه حادثه، آسیبها به حداقل رسیده و خللی در روند ارائه خدمات درمانی ایجاد نشود.
قائممقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با یادآوری اهمیت آمادگی در شرایط حساس، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که با مدیریت صحیح و آمادگی قبلی میتوان بر بحرانها غلبه کرد؛ چنانکه در زمان خارج شدن یکی از بیمارستانهای استان از مدار خدمت در شرایط بحرانی، با مدیریت سریع، بیمارستان شهدای هستهای جایگزین شد تا لحظهای وقفه در خدمترسانی به مردم ایجاد نشود.
در پایان این مراسم با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، آیین نثار گل از سوی مسئولان و نیروهای درمان برگزار شد.