پخش زنده
امروز: -
۱۹ هکتار از اراضی تصرفشده در مناطق جنگلی و تفریحی شهرستان اسلامآبادغرب با دستور مقام قضایی و اقدام عملیاتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، خلع ید شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمامرکز کرمانشاه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلامآبادغرب گفت: در راستای اجرای قوانین صیانت از منابع ملی ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهرهبرداری از اراضی ملی، ۱۹ هکتار از اراضی تصرفشده در مناطق جنگلی و تفریحی شهرستان اسلامآبادغرب با دستور مقام قضایی و اقدام عملیاتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، از دست متجاوزان خارج شد.
مجتبی تاسه افزود: این خلع ید در اراضی سه منطقه زوارهکوه، چشمهخیر و گلالسیاه با استفاده از ماشینآلات سنگین و با حضور تیمهای عملیاتی و حفاظتی این اداره، در پشت خط تنسیق انجام گرفت.
وی با بیان اینکه حریم منابع طبیعی خط قرمز حاکمیت است گفت: این اقدام با دستور قاطع دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامآبادغرب و با همکاری یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان صورت پذیرفت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلامآبادغرب در ادامه بر عزم جدی این اداره در مقابله با زمینخواری تاکید کرد و گفت: هیچگونه مماشاتی با متجاوزان به عرصههای ملی نخواهیم داشت.
تاسه به متصرفان و افرادی که قصد تغییر کاربری یا تصرف اراضی ملی را دارند هشدار داد، افزود: اراضی ملی امانت ملت است و ما مأمور حفاظت از این سرمایه عمومی هستیم و بر اساس ماده ۵۵ برخورد قانونی با متخلفان، در برابر کوچکترین تعرض به این عرصهها، در هر ساعت از شبانهروز، واکنش قاطع، قانونی و بدون اغماض نشان خواهیم داد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلامآبادغرب بر استمرار اقدامات نظارتی و برخورد قانونی با هرگونه تصرف غیرمجاز تاکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، مراتب را به شماره های شبانه روزی امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.