پخش زنده
امروز: -
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: خودکفایی در صنایع دفاعی اکنون به بار نشسته و امنیت پایدار به ارمغان آورده و موجب بازدارندگی شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در همایش بزرگ هزار نفری دانش آموزان «یاوران مقاومت» استقلال ملت ایران در صیانت از امنیت خود را راز بازدارندگی نیروهای دفاعی کشور دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و در سالهای دفاع مقدس، ملت ایران با اتکا به اراده و دانش خود و همت جوانان با انگیزه و متعهد، در مسیر استقلال گام برداشت.
وی با بیان اینکه امروزه حتی دشمنان به توان و دانش بالای کشورمان اعتراف میکنند، افزود: این جایگاه در شرایطی به دست آمده که قدرتهای غرب و شرق، آرمان استقلال ملت ایران را تحمل نکرده و برای مانع تراشی در این مسیر، از هیچ توطئهای فروگذار نکردند.
دانش آموزان پرچمداران حرکت کشور در راه پیشرفت
رئیس سازمان دانش آموزی، نسل امروز دانش آموزان را پرچمداران حرکت کشورمان در راه پیشرفت و توسعه دانست و اضافه کرد: تربیت این نسل آینده ساز، بر عهده معلمانی است که با تخصص و تجربه و تعهد خود، دغدغهمندانه به هدایت کودکان و نوجوانان مستعد و توانمند این مرز و بوم میپردازند.
حجت الاسلام پورثانی بر لزوم حمایت از جامعه تعلیم و تربیت از سوی دیگر نهادها تاکید کرد و گفت: تلاش برای تغییر در جامعه از تلاش برای ارتقاء جایگاه مدرسه آغاز میشود.
تحصیل ۱۷ میلیون دانش آموز در ۱۲۰ هزار مدرسه
وی با بیان اینکه ۱۷ میلیون دانش آموز در ۱۲۰ هزار مدرسه سراسر کشور تحصیل میکنند، گفت: برنامه ریزی برای فعالیتهای پرورشی و تربیتی و اجرای آنها برای این جمعیت قابل توجه نیازمند همراهی و حمایت همه دستگاهها و نهادها است.
حجت الاسلام پورثانی با تاکید بر اینکه همه در قبال تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی مسئولیت داریم، افزود: اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش جز با احساس تکلیف و نقش آفرینی همه اجزای حاکمیت و حمایت از آموزش و پرورش محقق نمیشود.
نیاز مدارس به ۵۰ هزار مربی پرورشی
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه بابیان اینکه مدارس کشور به ۵۰ هزار مربی پرورشی و مشاور نیاز دارد که جذب ۱۵ هزار مربی و مشاور پرورشی در مدارس کشور در دست اقدام است که به تدریج به نیروها افزوده میشود.
پورثانی تربیت را امری پیچیده و حساس دانست و بیان کرد: برای نیل به هدف در این زمینه باید با دانش آموز هم کلام شد و با درک ذائقه و سلیقه شرایط این نسل، در پی فهم تفاوتها بود.