پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس گفت : ۱۵۵ فضای آموزشی و تربیتی از جمله 177 مدرسه برای دانشآموزان استثنایی در حال ساخت است .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حمید طریفی حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه پویش «صحن حرم ، مدرسهام» گفت : آموزش و پرورش استثنایی بخشی از بدنه کلی آموزش و پرورش است و ۱۴۱هزار دانشآموز در این بخش مانند دانشآموزان دیگر آیندهسازان کشور هستند و نقش مهمی در پیشرفت و تعالی کشور دارند.
وی اضافه کرد : فعالیتهای ما در این سازمان توسعه یافته است و اکنون در زمینه ارائه خدمات به دانشآموزان استثنایی جایگاه خوبی داریم همچنین سازمان ما نماد عدالت تربیتی است و با این نگاه در اولویت برنامهریزی کشور هستیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود : استعدادهای بیشماری در این سازمان به کشور معرفی شده است و هدف ما این است که افراد را در رشد و تعالی جامعه سهیم کنیم .
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از مهمترین رویکردهای این سازمان را بسط عدالت تربیتی دانست و گفت : امروزه در برخی از مناطق کشور برای جذب و پوشش مشکل داریم و یکی از مشکلات دانشآموزان استثنایی دسترسی نداشتن یا دشواری در دسترسی به مدارس مناسب با ویژگیهای آنان است لذا تلاش داریم این دانشآموزان در مدارس عادی حضور یابند.
طریفی یادآور شد : پراکندگی جمعیت دانشآموزان استثنایی به گونهای است که در برخی از مناطق ، مدرسه ویژه این دانشآموزان را نداریم که این موضوع باید پیگیری شود . اکنون حدود ۱۵۵ فضای آموزشی و تربیتی ویژه این دانشآموزان در حال ساخت داریم که از این تعداد ، ۱۷۷ فضا به مدرسه اختصاص دارد .
وی گفت : اولین نقطهای که برای توسعه عدالت تربیتی و پوشش تحصیلی نیاز داریم ، مدرسه است و تاکنون خیران کشور به عنوان شرکای استراتژیک برای تهیه زیرساخت تربیت یعنی مدرسه به ما کمک کردهاند.
طریفی حسینی افزود : بیش از ۷۰درصد مدارس استثنایی از سوی جامعه خیران مدرسهساز در حال ساخت است و پویش مدنظر در راستای تکمیل و ساخت ۸ طرح ناتمام مدارس استثنایی است.
همچنین استاندارد سازیهای مناسبی را برای هفت گروه مختلف دانشآموزان استثنایی مدنظر داریم که این استانداردها در اختیار سازمان نوسازی قرار گرفته است و ما در حوزه مدارس اوتیسم نیز به این امر توجه ویژه داریم.
وی اضافه کرد : در ۸ استان مدرسه ویژه اوتیسم نداریم که ساخت این مدارس در دستور کار سازمان نوسازی است . در ۹ استان نیز تکمیل ساخت مدارس اوتیسم را با همکاری سازمان نوسازی پیگیری میکنیم .
معاون وزیر تاکید کرد: آموزشهای ما عملی و مهارتی با تاکید بر موقعیتهای تربیتی است. به همین منظور در حداقل ۵ اردوگاه ملی برنامههای ویژه دانشآموزان استثنایی را برگزار میکنیم .