• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۴۷۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
علمی و فرهنگی » میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری

ابلاغ شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری

 «شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری» آماده سازی و به ادارات‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ۳۱ استان ابلاغ شد

ابلاغ شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط‌عمومی سازمان میراث فرهنگی، محمدابراهیم لاریجانی با بیان این خبر گفت: در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری کشور در حوزه تبلیغات به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌های بازاریابی و ضرورت سامان‌دهی تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی بین‌المللی به‌ویژه استانداردسازی، جهت‌دهی و اثربخش کردن آن‌ها منطبق با علایق و سلایق کشور‌های بازار هدف، کلیه ادارات استانی متبوع و موسساتی که به‌نحوی از انحا امور تبلیغاتی به ایشان ارجاع می‌شود؛ ملزم به رعایت و اجرای شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری شده‌اند.
وی افزود: با وجود تنوع قابل ملاحظه اقلام تبلیغاتی و وسعت رسانه‌های موجود در این حوزه بنا بر آسیب‌شناسی به‌عمل‌آمده از اقلام تولیدات ادارات‌کل استان‌ها تولیداتی، چون کتابچه‌ها و نماهنگ‌های استانی مورد واکاوی و استانداردسازی قرار گرفت. بر این اساس یکسان بودن اقلام و تطابق نداشتن با نیاز‌های مخاطب و بازار‌های هدف در اغلب تولیدات مشهود بود.
لاریجانی با بیان اینکه بر اساس نتایج آسیب‌شناسی صورت گرفته، از این پس اقلام تبلیغاتی گردشگری با رویکرد کشور‌های بازار هدف تولید خواهد شد؛ ادامه داد: «به منظور اثر‌بخشی تبلیغات صورت گرفته لازم است اولویت‌بندی معرفی محصولات متناسب با علایق و سلایق کشور‌های هدف و ظرفیت‌های گردشگری بالفعل و بالقوه در استان تولید شود. به عنوان مثال انتخاب عکس برای کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس با تأکید بر موضوع طبیعت و مناظر جنگلی، دریایی، کوهستانی، آبشار، دریا، حیات وحش و اماکن مذهبی صورت پذیرفته و در ارائه مطالب تأکید بر سایر توانمندی‌ها همچون امکانات پزشکی، ذائقه و غذا‌های ایرانی مد نظر قرار گیرد، لیکن برای کشور‌های اروپایی و آسیایی مسائل فرهنگی و تاریخی و موارد مشابه دیگر مد نظر است.
مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به اینکه امروز «شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری» به عنوان ریلی، جهت‌دهی و دستیابی به هدف غایی یعنی معرفی کشورمان در ساختاری مشخص و استاندارد را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: بر این اساس کلیه ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ۳۱ استان و همه افراد فعال در حوزه تبلیغات گردشگری با اشراف به نوع بازار هدف، با هوشمندی کامل از نوع مشخص اقلام تبلیغاتی، رنگ مورد نظر، زبان، محتوا، عکس و ... استفاده می‌کنند.
لاریجانی همچنین با تأکید بر اینکه این شیوه‌نامه طی مدت زمان مشخص به روز رسانی خواهد شد؛ افزود: همزمان با رویکرد به روز ماندن این شیوه‌نامه، اعتبارات تبلیغات سال ۹۸ به سوی علایق و ذائقه‌های کشور‌های هدف هر استان مدیریت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
عبور تولید شمش آلومینیوم کشور از مرز ۳۵۰ هزار تن در سال ۱۴۰۴
مهارت‌افزایی نیروی کار، گام مؤثر در رشد اقتصادی و عدالت آموزشی
تیم ایران به مصاف میزبان می‌رود
ضرورت تعامل و همکاری‌ صداوسیما با حوزه‌های علمیه
برپایی کاروان سلامت در مایان 
آغاز دوره میکرو رسانه همارسا از مخاطب منفعل تا روایتگر فعال
درخشش آذربایجان‌شرقی در پدافند غیرعامل
ساکنان و گردشگران کیش مهمان ویژه برنامه محفل
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۶ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
دستگیری شکارچیان غیرمجاز در چاراویماق
طنین کلام وحی قاریان محفل در پارک ماهیگیر کیش
ویژه برنامه قرآنی محفل در کیش
برگزاری هشتمین سالگرد شهید مدافع حرم در تبریز
آغاز رقابت برای بهترین های سال فیفا
احیای زمین‌های بایر پس از ۴ دهه رکود
برگزاری آزمون کارآموزی وکالت، پس از تصویب قانون مجوز‌های کسب و کار
بیروت‌ بدون مقاومت، بدل به شهری بی‌دفاع می‌شود
برنامه شهیدانه در پهندر دودانگه
آغاز روند افزایشی دمای هوا در سمنان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
خبر خوش برای کارگرانی که بیمه آنها قطع شده است
چین: آمریکا در یمن قانون‌شکنی می‌کند
سفر رئیس جمهور به کردستان با حاشیه‌های شنیدنی
انتقام کشته‌های فاشر و جنینه را خواهیم گرفت
عجیب، اما واقعی، صف‌های طولانی غذای رایگان در آمریکا
نتایج هفته نهم لیگ برتر بسکتبال ایران
بسته هنر و سینما ۱۴۰۴/۰۸/۱۵
داستان یک نردبان
یادداشت قالیباف در دفتر یادبود مجلس ملی پاکستان
هشدار نخست‌وزیر سودان درباره سرایت جنگ
زاگرس جنوبی جهرم بازی برده را واگذار کرد
حزب الله: مذاکره با دشمن منفعت ملی ندارد
پیش بینی باران برای هفته آخر آبان در کهگیلویه و بویراحمد
تقویم و اوقات شرعی پنج شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
تقابل گفتمان‌ها؛ از آپارتاید علمی غرب تا زکات‌العلم انقلاب اسلامی
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۲ نظر)
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۲ نظر)
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
تأکید چین بر گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۱ نظر)