کوتاه شدن ۶۰ کیلومتری مسیر با قطعه یک آزادراه
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال با اشاره به عملیات اجرایی احداث قطعه یک این آزادراه گفت: بهرهبرداری از این قطعه ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاهتر میکند.
به گزارش خبرنگا
ر خبرگزاری صدا و سیما ، مهران اعتمادی با اشاره به میزان پیشرفت آزادراه تهران - شمال گفت: کار احداث قطعه یک این آزادراه بین 5 پیمانکار ایرانی تقسیم شده است و قرارداد پیمانکار سابق این پروژه که چینی بود نیز تقلیل یافته است به صورتی که مجموع قرارداد 5پیمانکار ایرانی 900 میلیارد تومان و قرارداد پیمانکار چینی 70 میلیون دلار است.
وی ادامه داد: همه پیمانکاران ایرانی کار خود را از تیر امسال آغاز کردند که البته پیمانکار چینی در این قطعه از پیش فعال بود. قطعه یک استراتژیک است و عمده توان و انرژی شرکت احداث کننده آزادهراه را به خود احداث داده است.
اعتمادی با بیان اینکه طول قطعه دوم آزادراه تهران شمال 14 کیلومتر و دارای بلندترین تونل کشور به طول 6400 کیلومتر است ، گفت: اگر مجموعه تونلهای این آزادراه جمع شود از تمامی تونلهای احداث شده در کشور بیشتر است در این قطعه 7 زوج تونل کوتاه و 1 زوج تونل بلند وجود دارد. به این دلیل که شرکت های داخلی ساخت چنین پروژه پیچیدهای را تجربه نداشتهاند از مشاوره ایتالیایی استفاده کرده ایم تا کار را به سرانجام برسانیم و 3.5کیلومتر از طول این مسیر حفاری شده است و دو پیمانکار از دو جهت مختلف در حال حفر تونلها هستند.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال یادآور شد: در قطعه 4 نیز بابت کار بازسازی 60میلیارد تومان هزینه شد و این قطعه در 3 ماه علاوه بر بازسازی ایمن سازی نیز شد.
این بازدید از قطعه یک آزادراه تهران-شمال است که تا پایان سال 95 تکمیل و بهرهبرداری می شود.
قطعه چهارم این آزادراه در حد فاصل مرزنآباد تا چالوس پس از گذاران یک دوره ایمنسازی در عید فطر امسال زیر بار ترافیک رفت.